Pomůcka je určena především pro nižší stupeň základních škol
(pro děti od 7 do 10 let).
Ceny jsou uvedeny včetně DPH.
Prodloužená splatnost až na 2 měsíce! Stačí do poznámek zadat datum splatnosti.
Ke každému zboží přikládáme do krabice drobný dárek pro děti v podobě záložek.
Prosím do objednávky zadávejte aktuální email, na který odešleme obratem pracovní listy ke stažení. Více
Popis
Didaktické příběhy v obrazech, slouží pro frontální, skupinovou, kontrolní samostatnou práci nebo pro rychlé žáky s IVP (např. nadané děti s rychlejším tempem práce.)
Pomůcka je primárně určena pro výuku jazyka českého, kdy splňuje svými texty požadavky čtenářské gramotnosti:
- příběhy jsou psány pozitivně a skrývají v sobě zásady dobrého mezilidského chování, nabízejí vzorce řešení mezilidských vztahů s jistou dávkou laskavosti,
- čtení příběhů se může stát součástí dlouhodobějšího programu dílny čtení,
- podporuje sdílení společných zážitků dětí, společné hledání porozumění textu.
Pomůcka je určena především pro nižší stupeň základních škol (pro děti od 7-10 let).
Pracovní listy
Pracovní listy k příběhům mají přinést učitelům větší komfort při práci s pomůckou.
- slouží k vyhledávání informací v textu a práci s textem
- ke každému příběhu jsou zpracovány tři pracovní listy, které vždy obsahují: část příběhu, doplnění slov v příběhu, 10 otázek k textu.
- každý příběh s úkoly je koncipován tak, aby časově zahrnul jednu vyučovací hodinu čtenářské dílny, popř. je možno vybírat jednotlivé otázky podle toho, jaký prostor chce učitel textu věnovat.
- příběhy v obrazech jsou vytvořeny tak, aby se co nejvíce eliminovaly situace ve vyučování i běžném životě, kdy dítě neví, o čem byl právě přečtený text.
- 10 příběhů – formát A3 – z lícové strany obrazu je dějová ilustrace a z rubové strany je text příběhu.
Názvy didaktických příběhů:
Jak chtěl hříbek do světa, Klárčin bylinkový čaj, Kočičí hra, O motýlovi z pošty, O pokladu ve staré skříni, Proč nesmíme krmit ježka, Na ovoci se objevila vánoční hvězdička, Psí láska k člověku, Vlkova sázka, Žabka kuňka a žabák Kuňk. Součástí pomůcky jsou také pracovní listy, které obdržíte emailem po zakoupení Didaktických příběhů v obrazech.
Texty příběhů jsou vhodné:
- k nácviku hlasitého čtení, posilují rozvoj slovní zásoby, která je mnohdy příčinou neporozumění textu,
- pomáhají také k samostatnému vyjadřování prostřednictvím řeči, písma nebo obrázku.
- děti se učí lepšímu porozumění svému mateřskému jazyku, učí se spolupracovat, komunikovat mezi sebou a navazovat kamarádské vztahy.
- zlepšují se sociální dovednosti dítěte a jeho verbální projev.
- postavy, které zde vystupují, představují reálný svět lidí, ale některé příběhy mají jako hrdiny personifikovaná zvířata, posiluje se tím imaginace čtenáře a v neposlední řadě i kladný vztah k přírodě.
Ilustrace k příběhům může učitel využít:
- jako motivaci před 1. čtením.
- nebo může být ilustrace využita po přečtení textu, při následném rozhovoru učitele s žáky.
Díky obsahu jednotlivých příběhů můžeme při práci s textem posílit i mezipředmětové vztahy mezi čtením, psaním, prvoukou (přírodovědou), vlastivědou, hudební výchovou, výtvarnou výchovou.
Prvouka
Obrázky i texty mají své místo i v hodinách prvouky. Například v hodinách zaměřených na roční období, rodinu, nemoci (O pokladu ve staré skříni, Na ovoci se objevila vánoční hvězdička – Vánoce, Klárčin bylinkový čaj – nemoci, léčivé rostliny, O pokladu ve staré skříni – rodina, atd.).
Hudební výchova, výtvarná výchova
V těchto předmětech lze také využít pěkné obrázky jako motivaci, případně můžeme s žáky vybarvit příslušné stránky omalovánek, které jsou součástí souboru karet Písničky, básničky, příběhy v obrazech 1, 2.
Vlastivěda
Pomocí mapy lze zasadit některé příběhy přímo do regionu (Vlkova sázka – Beskydy, Na ovoci se objevila vánoční hvězda – Amerika), další příběhy jsou lokalizovány do různého sociálního, pracovního prostředí (pošta, nemocnice, méně známé atraktivní prostředí koliby apod.).